"Ammattilaisena" olen tykästyny sitomaan hirttosilmukka renkaan yläosan yli ja eturenkaista vetoa eteen ja takaa taakse. Ja samalla sivuille, kun kiinnityspisteet on kärryn/lavan reunassa. Ja lähimpään mahdolliseen sidontapisteeseen. Seisontajarru ja mahdollinen p-vaihde kytkettynä. Tuo tyyli on aika helppo ja toimii lähes kaikkiin autoihin. Kun liinat on kiristetty niin että rengas on sopivasti läjässä, ei ne löysty kuopissakaan.
Vanteiden läpi pujottamalla saa vielä vähän tukevammin kiinni, mutta kaikista vanteista ei saa liinaa läpi. Lisäksi voi olla teräviä kulmia ja jos oikein hienot vanteet on, niin pitää varoa liinan tekemiä jälkiä.
Offipeleissä varmasti onnistuu akseleistakin sitominen, mutta toisaalta vähän turhaa lähteä auton alle kyykistylemään kun ei tarvi. Lisäksi mitä lähempää auton nurkkia saa sidottua, sen tukevammin se pysyy.
|