Itse ostin ruotsista 280tkm ajetun np242 lootan XJ:n perseestä ja maksoin 300+rahti. Oli hyvässä kunnossa sisältä. Vaihdoin sisäänmenoakselin vanhasta 249:tä ja varmuudeksi uudet laakerit ja tiivisteet. Sisäänmenoakselin pituus vaihtelee vuosimalleittain ja riippuen mistä kombinaatiosta se on peräisin. Vanha vivusto toimi kunhan sääti uudelleen ja vaihtoi puslat. Takakardaania piti lyhentää, koska muuten sisäänjoustoissa saattoi pohjata. 242 lootaa on kahdella takakardaanin lähdöllä. Sillä samalla kuin 249:ssä ja sitten sillä missä kardaanin liuku on kumipalkeen alla. Kardaanin pituus sitten sen mukaan.
Ja mulla tuo alapallon nippa mahtu olemaan siellä cv vetarin kanssa, mutta ny ristikollisen vetarin kanssa ei. Rasvasin sen nipan huolellisesti vetoakselivaihdon yhteydessä jollain redlinen uber rasvalla ja laitoin katkaistun pultin silikonilla tulpaksi.
Viimeksi muokannut metsuri91 : 13.03.2018 17:01
|