Näytä yksittäinen viesti
  #24  
Vanha 09.03.2018, 15:00
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Perusasetus

Itse olen kisannut n. 10v , 1 puu tullut kaadettua ja se oli Oulaisissa .
Välillä on todella hankala metsässä todeta mikä on vanha vaurio tai mikä kuuluu siihen uraan.
Vai että se onko paha paikka tarkoitettu ajettavaksi niin että puun kosketuksesta ei voi välttyä ja se on ok . Koska semmoisia rasti paikkoja on missä tulee ihan väkisin vaurioita. Ja jos olet siinä ekana niin siinä kilpailija tekee päätöksen lähteekö kaarna vai ei. kun eka käy niin loput ajattelee että tämä ”kuuluu” rastin luonteeseen.
Lähtö kohtaisesti kaikki rastit tulisi olla haettavissa kaikilla laitteilla tai sitten pitäisi ilmoittaa että jotain rastia ei saa hakea tietyillä laitteilla.
Toinen asia missä on taimikkoja , välillä on myös niiden kanssa ihmettelemistä. Nyt joku ajattelee näkeehän sen silmillä , heinää edessä tms niin ei sitä vaan aina tiedä 100% ja sitten koitta kiertää että ei tahallaan tee tuhoa.
Tässä voisi auttaa tarkempi info niin kilpailija kartassa kuin ohjaaja kokouksessa.
Rasti paikoissa myös rastin laittajan tehtävä on arvioida paikka rastin haun kannalta. Mitkä mahdollisuudet vaurioihin.
Pahoissa paikoissa missä vinssaus on välttämätöntä ja kaikki vinssaa samasta männystä se kuori väkisin jossain kohtaan antautuu. Vaikka olisi puun suojaliina .Mietittävä että on riittävän tukeva puu vinssaukseen, toki puun saa myös kaatumaan väärällä vinssaus tyylillä.
Ohjaaja kokouksessa puhutaan että rasteille xxx voi ajaa sen jonkun ”risukon” tai muun taimikot reunaa , siinä tilanteessa kilpailijat on H -moilasena asiasta mikä on järjestä väelle päivän selvää.
Myös kaikki paikat jossa puhutaan että se ja se tie siinä Maijan kuusen jälkeen on kielletty tms. OK. Tiet on hyvin merkattu niin karttaan kuin maastoon mutta tämä vain esimerkkinä ilmaisu ajatuksesta.
kilpailija joka on ekaa kertaa alueella on todella hankala sisäistää paikka. Hankalaa se on vaikka olisi ollut 5krt kisaamassa . Tämä lähinnä mikä sallittua tai mikä ei.. osa näistäkin on yleensä kilpailija infossa.

Ohjaaja kokousta voisi näiden osalta kehittä että esim visuaalisesti käytäisiin alue ja sen ongelma paikat läpi joko jokaisella kartta kädessä tai tykillä seinään.

Tässä on tullut ajatuksia järstävälle puolelle mutta jokatapauksessa viime kädessä vastuu on kilpailijalla että ei vaurioita puustoa.
En lähtisi siihen että kilpailijat kyttää / kuvaa toisiaan mutta jotain olisi hyvä miettiä niin kilpailijoiden kun myös järjestäjien.

Honkakoski on hienopaikka harrastaa ja koitetaan yhdessä jatkossa hoitaa asiat että ei toista tilannetta tulisi eteen.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten