Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G-Force
Jos auto on seisonut muutaman päivän paikallaan, etuakselista kuuluu välillä pientä ennakoivaa oiretta.
Käännyttäessä vasemmalle auto kallistuu oikealle, tällöin kuuluu jurnuttava ääni. Ääntä ei saa kuuluviin enää hetken ajon jälkeen. Olen itse pähkäillyt, että vetonivelen suojakumi on rikkoutunut ja rasva on valunut pois vetonivelestä. Hetken pyörittyä voitelu on taas kunnossa.
Pyyhkijätiiivisteen välistä valuu ehkä rasvaa vähän turhan paljon ulos. Olen pitänyt huolen että navassa on riittävästi rasvaa ja tehnyt tarvittavat voitelut rasvaprässillä kerran vuodessa. Alkuun voisi tietenkin tutkia tilannetta siitä rasvan täyttöaukosta.
Tästä lähti ajatus, jos molemmat puolet huoltaisi samalla, vaihtaisi vetonivelet ja pyöränlaakerit samalla kertaa kun kerran alkaa tekemään. Osat eivät kuitenkaan lopulta ole niin älyttömän kalliit ja niillä mentäisiin taas pitkän aikaa.
|
Samaa mietin että ehjää ei kannata korjata...
Vetarin suojakumi voi kyllä hyvinkin olla hajalla.
Mutta eipä tuo tosiaan mitään rakettitiedettä ole. Ihme mystiikkaa on Geen etuakselin ympärille saatu kyllä tarinoissa kerrottua...
Että eipä muuta kuin rohkeasti suolistamaan akselia. Sanoisin että suurin haaste on pyörän navan lukitusmutteriin sopivan avaimen tekeminen sopivan kokoisesta hylsystä mutta loppu on varsin simppeliä.
Ja eikös laakerin kiristykseen perinteinen ohje ollut että niin tiukalle kuin menee ja sitten 1/4 kierrosta aukipäin ja oikea välys on siinä.