Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 05.03.2018, 20:14
G-Force G-Force ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.03.18
Sijainti: Helsinki
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Et kai ihan vaihtamisen ilosta ole noita uusimassa? Mullaki pyörii vielä Länsisaksassa tehdyt vetonivelet, eikä niissä ollu havaittavissa minkäänlaista kulumaa. Jos renkaissa ei tunnu välyksiä, eikä akseli vuoda, niin minusta sitä on turha aukaista.
Jos kuitenki tarvii purkaa, niin pyöränlaakerien ja nivelien vaihto on ihan perushommaa, joka onnistuu pätevältä mekaanikolta vaikkei juuri tuommosesta oliskaan kokemusta.
Jos auto on seisonut muutaman päivän paikallaan, etuakselista kuuluu välillä pientä ennakoivaa oiretta.

Käännyttäessä vasemmalle auto kallistuu oikealle, tällöin kuuluu jurnuttava ääni. Ääntä ei saa kuuluviin enää hetken ajon jälkeen. Olen itse pähkäillyt, että vetonivelen suojakumi on rikkoutunut ja rasva on valunut pois vetonivelestä. Hetken pyörittyä voitelu on taas kunnossa.

Pyyhkijätiiivisteen välistä valuu ehkä rasvaa vähän turhan paljon ulos. Olen pitänyt huolen että navassa on riittävästi rasvaa ja tehnyt tarvittavat voitelut rasvaprässillä kerran vuodessa. Alkuun voisi tietenkin tutkia tilannetta siitä rasvan täyttöaukosta.

Tästä lähti ajatus, jos molemmat puolet huoltaisi samalla, vaihtaisi vetonivelet ja pyöränlaakerit samalla kertaa kun kerran alkaa tekemään. Osat eivät kuitenkaan lopulta ole niin älyttömän kalliit ja niillä mentäisiin taas pitkän aikaa.
Vastaa lainaten