Näytä yksittäinen viesti
  #27  
Vanha 05.03.2018, 06:25
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Minusta tuo kuulostaa siltä että sammutin on koko ajan pällä. Ehdottaisin selvittämään miten se toimii. Tuntematta kyseistä vehjettä saanen kuitenkin arvailla, että sammutin on juurikin jonkinlainen solenoidi, joka katkaisee syötön kun sen säköt katkaistaan. Jos näin on, vika löytyy sen virtapiiristä (alkaen virtalukosta, päättyen sammuttimelle). Jos sammuttimen johto löytyy, niin sitä lähin liitin auki ja yleismittarilla tsekkaus tuleeko siihen johtoon sähköt. Jos ei oo mittaria, niin erillisellä johdolla vaikka suoraan akulta sähköt (vaikka 10A sulake välissä) sille sammuttimelle. Jos lähtee käyntiin niin sitten selvitteleen missä katkos on. Jos ei auta niin sammutinkomponennti irti ja sen toimivuuden tarkastelu.

Jos sammutin on taas sellainen että tarvii sähköä toimiakseen niin sillon pelkkä liittimen aukaiseminen toimisi.
Enemmänkin kuulostaa, et liekkö ajonesto menny päälle? Ja kun en tiiä noin uuden auton pumpun sielunelämää, niin siellä saattaapi mennä jo vähä enempi kuin yksi johto sinne pumpulle, ja ajonesto saattaa olla sisäänrakennettu sinne pumppuun.

Ehäpä pajeroharrastajat osaa kertoa enemmän tuon ajonestosta ja pumpun rakenteesta.
Vastaa lainaten