Tänään kerkesin jopa useaan otteeseen käydä tallissa
Vanha ja uusi krymppirengas, ero on huomattava:
Sitten osat irti ja uusi krymppi, stefa ja mutteri paikalleen.
Öljysin laakerit ja sitten pinioni läjään.. kovaa vääntöä.
2m jatkovarrella sai melko helposti väännettyä, mutta sai oikeasti vääntää!
Ei ollut sopivaa momenttiavainta, niin katsoin digitaalisella kalavaakalla, että 1m varren päästä vastus oli 0,3-0,4 kg. Lopulta se asettuikin sinne 0,33-0,38 kg paikkeille.
Työlästä oli tarkistaa moneen kertaan ja irroitella systeemit..
Kerran kun shimmejä oli hyllyssä, otin yhden ihan paperinohuen ja lisäsin sen.
Vaikutti se sinne hieman
Hammaskosketuksen loppullinen tarkistus
Tähän vaiheeseen pääseminen vaati C-klipin ongintaa.. luiskahti sinne pinionin etummaisen laakerin luokse ja koko touhuun paloi lähes tunti
On muuten melko jäykkä paketti, kun ei nuo "spider gearssit" liiku ollenkaan, kun entisessä ne liikkui kun vähän jarrutti toista vetaria.
Olihan se jäykkä saada paikalleenkin.
Pitäsköhän sinne tyrkätä lisäaineet ja öljyt nyt kun on akseli vielä irti vai vasta paikallaan?
Kohtahan sitä sais tarjota takaisin auton alle.
Pitäisi ne tukivarret vaan alkaa ruuvaamaan oikeaan mittaan.. Ylemmille ei ole taas mitään mittoja olemassa edes.