Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 10.02.2018, 17:56
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Teinpä sen kalvohässäkän ohituksen varmuudenvuoksi. Samalla tutkin vielä uudemman kerran niitä pumpulle meneviä johtoja, ja tulin seuraaviin johtopäätöksiin:

- Pystysuora komponentti on se sammutin
- Vaakasuora komponentti on polttoaineen paluulinjassa. Ilmeisesti sulkee tuon paluun, kun moottori sammutetaan.

Spekuloidaanpa:
Paluulinjan venttiilin johdon ollessa rikki, polttoaineen paluu estyy. Kyseisen johdon katkaiseminen ei aiheuttanut mitään muutosta oireeseen, joten tämä tilanne on johdonmukainen. Venttiilin toimimattomuus aiheuttanee pumpun sisälle ylimääräistä painetta. Oletetaan että tämä ylipaine aiheuttaa ylimääräistä syöttöä / sekoittaa syötön. Kun moottorin sammuttaa, niin silloin ylimääräinen paine pääsee purkautumaan tulolinjaan. Tällöin uudelleen käynnistettäessä ylimääräistä painetta ei ole, ja kone kiertää normaalisti. Kun kone käy, painetta kertyy uudelleen, ja ilmiö toistuu. Mikäli tämä venttiili on ollut pitkään kiinni ja jumiutunut, voi olla, että johdon korjaaminen ei tämän vuoksi heti vaikuttanut. Lisähuomiona mainittakoon, että pelkkä virtojen pois päältä käyttäminen ei auttanut, vaan moottorin piti seisahtua kokonaan, jotta kierrokset palautui.

Edellisessä tekstissä mainitut toimenpiteet ”johdon hiveltäminen” ja ”EGR-kontrolliyksikön poistaminen”, eivät välttämättä liity tilanteeseen ollenkaan.


Viimeksi muokannut Radis : 10.02.2018 19:40
Vastaa lainaten