Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 10.02.2018, 15:49
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Noniin,

Naapurin traktorilla saatiin Terttu ylös ojasta ja tutkimukset pääsivät jatkumaan.

Pakoputki irti: Ei mitään vaikutusta.

Sitten johtonippujen liittimiä auki ja kontaktiputsia väliin. Ei mitään vaikutusta

Pumpulle menevät johdot:

- Toinen menee magneettiventtiilille, joka on ilmeisesti vaakatasossa pumpun päässä -> Edit: paluulinjan vena
- Toinen taas mene pysytysuorassa pumpun moottorin puoleisella kyljellä olevalle jutulle, jonka tarkoitus ei ole vielä selvinnyt -> Edit: sammutin

Pystäyttimen johto kytkettynä, ja se toinen johto katkaistuna, ei mitään vaikutusta.
Sitten johdon välissä olevat räpellykset pois ja johdot kunnolla yhteen: ei mitään vaikutusta.

Sitten hivelsin sitä pystysuoran jutun johtoa, kun etsin mihin se menee. Ja sitten vielä irrotin EGR:n kontrolliyksikön (kuva ylempänä) => Ongelma hävisi!!

Laiton kontrolliyksikön takaisin, ei muuttanut tilannetta.

Vian kuvaus vielä tarkemmin

- Käynnistettäessä ottaa täydet kierrokset
- Yhtäjaksoisesti kierroksia pitämällä yllä, kierrokset putoavat äkisti, ja moottori rupeaa röpötämään ja savuttamaan.
- Röpötys, savutus ja kierrosten hiipuminen kasvaa sitä mukaa kun kaasua pitää pohjassa
- Röpötysvaiheessa kierrokset heiluvat varsin nopealla tahdilla ylös ja alas
- Moottorin sammuttamalla kierrosaluetta saadaan nostettua ylöspäin, joskus täysin joskus vain osittain.


Johtopäätökset:
- Vaikuttaa sähkövialta
- Se pystysuora juttu pumpun kyljessä aiheuttanee ilmiön? -> Edit: Ei vaan se paluulinjan venttiili.
> Tämän komponentin tarkoitus olisi kiva tietää -> Voisikohan se olla joku rikastin / kierrosten rajoitin? -> Edit: sammutin
-Varsinainen vika jäi vielä hämärän peittoon.

Viimeksi muokannut Radis : 12.02.2018 22:05
Vastaa lainaten