Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67
No jos Reiska tekee hommia toisessa firmassa ja Rane toisessa, ja ne sit vaihtais hommia keskenään, mutta mitäs sit tekee Pate joka on työttömänä? Kenen kanssa se vaihtaa sitä hommaa? Ranen vai Reiskan? Ja niiden firmat ei varmaan voi ottaa Patea duuniin ilman työsopimusta ja työnantajan muita velvollisuuksia. Vai oliko ajatuksena että nää on yrittäjiä vai kaikki kolme työttömiä ja rapsuttelevat toistensa selkää? En saa oikein kiinni ajatuksena miten tää helpottais työttömiä...
|
Idea on siinä jos ei ole firmaa, vaan on jotain muuta hommaa omasta takaa kuten talossa, kesämökissä tai autossa jotain tehtävää, tuntee jonkun, jolla myös on sama tilanne, vaihtaa työn suoraan toisenlaiseen työhön.
Toisaalta kun otit firmat puheeksi, maajussithan ne jotain tuontapaisia puuhailee ja heillä on myös kyse koneista, toisella sopivampi kone.
Huomannut, että kaikki ei ole tasaisen hyviä joka hommassa, vaan joku on hitosti parempi jossain hommassa ja toinen toisessa. Omasta kodista ei löydy tarpeeksi sitä missä on hyvä. Jos jollain on tosiaan muita parempi lumityökalusto, voisi putsata naapureidenkin pihat, mutta mittakaava ei riitä firmaan asian tiimoilta, vaan joku vaihtokauppa voisi olla järkevä.
Vähän niukkojen aikojen ideahan tää on, se myönnettäköön.
————
Bj Andy
”Olen itse visioinut jo vuosia sitten mallia jossa esim.ansiosidonnaisella voisi osoittaaa aktiivisuuttaan työnhaun lomassa, vaikka laittamalla kotia kondikseen. Eli ilmoittaudut kurssille x, vaikka pintis semmoiselle, ja opinnäytetyönä vaikka malkkari, eli se lemmenpesä, uuteen uskoon, uusine tapetteineen,listoilleen, ym. Tai timpurikurssille, ja pihasaunaa pystyyn, uutta vuorilautaa rintamamiestönöön, tai mikä ny ehostusta kaipaakaan.”
Mä jättäisin tuosta pois kaikki kurssit, henkilö laittaa omaa kotia kondikseen oli sitten missä vaan elämäntilanteessa ja hänelle selviää oliko hyvä hommassa. Jos oli hyvä, hommaa voi tarjota muillekin ja sen pitää olla matalan kynnyksen takia. Kurssia vain sellaiseen asiaan, johon on oikeasti ilmaantunut tarvista. Oma käsitys on, että ensin pitää järjestää itselleen ”työharjoittelu”. Vasta versio 2 on sellainen homma, jota voi siedettävällä hyötysuhteella tarjota muillekin ja jos samaa lajia pääsee kehittämään, hommasta voi tulla hyvä.