Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke
En mä olekkaan pihalla...
Helmeä:
"Aktiivimallin voisi mielestäni korvata vaikka sillä, että pitää mennä golfharrastukseen, pursiseuraan, marttoihin, maasturiporukkaan tai vaikka politiikkaan"
|
Tiedän, että tämä ei vielä ole se standardiksi muodostunut ajatusmalli!
Kysynnän ja tarjonnan lainalaisuudet kannattaa huomioida myös työmarkkinoilla. Jos on tarpeeksi monta kertaa jollain kaavalla hakenut töitä tai muutoin saanut selville, että jotain tietynlaista ei kysytä, kannattaa lähestyä asiaa muusta kulmasta.
Niitä aktiivisia ihmisiä, joilla oikeasti olisi hommaa, voi tavata hakemusten ja cv:eiden lähettämisen sijaan paremmin jossain jopa vapaa-aikaan liittyvässä, jossa luonnostaan ollaan positiivisella asenteella liikkeellä.
Osallistumalla johonkin vaikka järjestötoimintaan, voi olla niin, että motivoituneelle ja innokkaalle löytyy joku oma projekti. Jos haluaa olla aktiivinen, silloin on syytä tavata muitakin ihmisiä.
Ihmisillä tulee jatkossa olemaan vauraissa maissa ehkä aikaisempaa enemmän fokus vapaa-ajassa, jolloin osassa kuvioita on jonkin verta rahaakin mukana.
”Mitäpä luulette kun aivopieru nimeltä aktiivi2 tulee, jokainen työtön 60 päivän karenssin uhalla rustailee "ota mut töihin pliis" hakemuksia viikottain, todennäköisesti sellaisiin paikkoihin joihin ei varmaan pääse.”
Melkeen haluaisin moisen hölmöyden tulevan, jotta kunnolla tulisi selväksi, että väkinäinen tyrkyttäminen tahoille, joilla ei ole motivaatiota samassa asiassa on turhaa. Haitta voi olla jos oikeasti tarvii saada jonnekin yhteyttä, tavoittaminen menee entistäkin vaikeammaksi. Ei kai mitenkään mahdotonta ole tehdä vaikka taulukkolaskentataulukko, johon on koottuna vaikka joka päivälle jonkin eri tahan yhteystieto ja niihin osittain konevoimin postataan hakemusviestejä.
Itse olen jaksanut jakaa tuhansia omia vaalimainoksiani, jos ajateltaisiin, että teksti muutettaisiin työhakemukseksi kuten se jo tavallaan olikin. Jos mulla vaikka oli paperimuodossa 3000 vaalimainosta, niin ne jakamalla sain hommia, josta tuli melkokökkösen sivutyön verran rahaa kokouspalkkioina. Kyllä nyt vähän isommankin kunnan jokaiseen postilaatikkoon on ”hakemus” maksua vastaa postattavissa, mutta homma kusee täydellisesti jos kovin moni tekee samaan aikaan.