Mikähän mahtaa olla syynä:
Aiemmin havaitsin, että ei ota täysiä kierroksia, jää johonkin vajaaseen 4k.
Nyt kun tänään käynnistelin kylmänä, niin ei meinannut ottaa 1,5k enempää, ja savutti harmaata savua. Kun kone lämpes, niin uudelleen käynnistyksen jälkeen otti yllättäen 4.5k eikä juurikaan savua. Ajoin lenkin ja ei sen jälkeen ottanut 3k enempää ja taas savua. Sammutus ja uudelleen käynnistys ja taas otti 4.5k.
Viimeviikola huomasin, että normiajossa vähän nyppytteli kun yritti kiihdytellä.
Olisko EGR??
Voiko EGR:n jotenkin ohittaa? Imusarjassa olevasta "alipanekellosta" joka googlen kuvahaun mukaan olis EGR, nyppäsin alipaineletkun pois, mutta eipä sekään tuota 3k- kierrosrajoitusta ja sen häviämistä uudelleen käynnistämisen jälkeen poistanut.
Mikähän muu vois tuon aiheuttaa?