Viestiketju: Maasturi arkiautoksi
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 03.02.2018, 09:59
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja [peltsi Näytä viesti
Tosi offia ei ole tarkoitus alkaa ajamaan, pahimmat paikat mitä tulee mieleen voisi olla talvella. Loka-marraskuussa alkaa olemaan lunta jo sen verran että auraamattomilla teillä ei normaali autolla pääse helposti etenemään. Ja metsälle pitää kuitenkin päästä. Riippuen tietysti talvesta. Jäälle pitäisi päästä ajamaan kun lumitilanne sallii, yleensä joka talvena on autoja merellä näkynyt. Paikat mistä jäälle pääsee ovat yleensä niin huonossa kunnossa että jää helposti pohjasta kiinni normi autolla.
Sulanmaan aikaan enemmänkin maavara ratkaisee mihin pääsee ajamaan.

Ikäluokkaa mitä ajatellut niin 90-2000 luvulta. Tärkeämpää että auto olisi sisältä edes sinnepäin siisti ja ehjä, sekä kori ja runko edes kohtuu ruosteeton. Monet tämän hintaluokan autot näyttää siltä että sinne on jätetty rottia syömään ohjaamoa Ei sinänsä niin tarkkaa, tietysti ilmastointi, vakkari yms. härpäkkeet ei haitaksi ole. Takapenkeille ei ole tarvetta niin pakettiautona mensi. Lava-autoakin ajatellut, mutta ei vaikuta tavaroiden kuskaamiselle kovin kätevältä. Vavat ja aseet varmaankin mahtuu hyttiin mutta loput kamppeet pitäisi heittää lavalle. Ja se pressujen kanssa säätäminen ei jotenkin innosta. Toki saa rakenneltua kaikelaisia katteita ja laatikoita.

Ei saisi lukea mistään autosta mitään, vaan ostaa sokkona ja miettiä mitä tuli ostettua. Tarpeeksi kun kaivaa niin kaikissa on vikoja ja ongelmia, toisissa vain hieman kalliimpia ja vi..umaisempia. Toisinsanoen kaikki on yksilöitä ja jos tyypilliset vikakohteet korjattu voi saada luotettavan auton pitkäksi aikaa. Tai sitten ei..

Lukoista en osaa sanoa että tarviiko olla kitka vai kiinteä lukko tai että tarviiko loppupeleissä ollenkaan.

Sitäkin miettinyt että onko suurta eroa ajo-ominaisuuksissa jos samaa mallia on pitkänä ja pätkänä. Esim pajerot ja terranot.

Esim tuo jeep wj vaikuttaa ihan pätevältä autolta mutta laittaa miettimään sen ongelmat. CRD koneissa suutin vuoto ja joissakin olosuhteissa ja autoissa ilmenee death wobblea kaiketi.

Korean ihmeistä saisi uudemman ja paremmin varustellun samaan hintaan. Arvelluttaa yleinen laatu ja erikoisosien saanti jos innostuu enemmän muuttelemaan autoa kuin korottaa tuuman pari palikoilla. Taloudessa on kyllä tällä hetkellä yksi korea Kia Ciitin, pikkuvikoja/ominaisuuksia tuntuu olevan. On kylläkin ajettu jo yli 300tkm niin hyväksytään että ei ole uusi auto enään.

Sillä ajattelin kysyäkin täältä kun näyttää olevan tietoutta useista merkeistä ja ei ehkä samanlaista merkkiuskollisuutta kuin merkkifoorumeilla.

Citykitymaasturit olen jättänyt pois laskuista. Ei nappaa semmoinen melkein maasturi mutta olen kuitenkin henkilöauto. Jättää kiinni vielä semmoiseen paikkaan mistä oikealla nelivedolla ja maavaralla pääsisi vaivattomasti etenemään.
Ite kyl noilla asioilla tyytysin toyota lj malliin perusvarma ja jäykät akselit ja kierre jouset..itsellä metästys autona ollut parivuotta on näppärä kääntää ympäri ei tarvii paljoo tilaa.
Vastaa lainaten