Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
1. Jos ihmisiä ei saa palauttaa, ja tuokin on liian kallista niin mikä jää vaihtoehdoksi?
2. Ns. vapaamatkustajia tänne ei halua kukaan. Ei edes paatuneimmat puunhalaajavassarit.
3. Inhimillisyys ennenkaikkea. Ja inhimillisyyttä ei ole turhat lupaukset.
|
1. Toimivat rajat, joiden yli ei pääse ilman laillista perustetta. Ei ole ok, että Suomeen tullaan tekemään rikoksia. Jos joku hakee todelliseen tarpeeseen turvapaikkaa ja käyttäytyy asiallisesti, se ei ole ongelma. Toisaalta ongelma tulee mittakaavan kautta.
2. Näyttäisi olevan niin, että yhteiskunnan resursseja annetaan mieluiten ennestään hyväosaisille. Jos on rikas ja suosittu, silloin annetaan mielellään rahaa. Jotkut hakee vapaaehtoisesti ulkomailta puolisoitakin ja kotimaassaan hyvässä asemassa oleva on ehkä tervetullut Suomeenkin hyvään asemaan. Jos ajatellaan vapaamatkustajuutta suhteessa yhteiskuntaan, niin yhteiskunnan hyväksi on paremmat mahdollisuudet toimia silloin kun maassa asuvalla tai kansalaisella ei mene huonosti.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Maslow’n_tarvehierarkia
Abraham Maslowin tarvehierarkian näkökulmasta on ymmärrettävää, että jatkossa hyvin menevissä yhteiskunnissa halutaan esimerkiksi downsiftata. Länsimaisittain ajatellen huonosti menevissä muttei kaikissa on haluttu taas tehdä paljon lapsia.
Voi olla niin, että on tulossa suuntaus, ettei haluta tehdä paljon palkallisia töitä, eikä paljon lapsia, vaan halutaan tehdä vaikka Tuubiin seikkailuvideoita ja toimia kansainvälisesti...
3. Inhimillisyyden toteutumista tuli idealistisen tason lisäksi seurata käytännön arkisella tasolla. Vertaisin jos menee antamaan ensiapua, pelkkä hyvä tarkoitus ei riitä, vaan tarvii ensiaputaitoja.
————————-
”Se että sinä et ole tekemisissä ikinä mamujen (termi, mikä ei missään nimessä ole millään tavoin suoraan synonyymi millekkään negatiiviselle, vaan tarkoittaa aina vain maahanmuuttajaa)”
Itse olen mielellään tekemisissä mamujen kanssa, joskin tuntemani mamut voivat olla vaikka suomalaistaustaisia yritysjohtajia. Negatiivisena Suomessa olen kokenut sellaiset ulkomailta tulleet, jotka ei ole oikein edes mamuja, vaan ovat tulleet tekemään rikoksia. Mamu voi kuitenkin olla myös rakentavista tarkoitusperistä käsin.