Viestiketju: Pyöräily
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 19.01.2018, 15:17
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
250w napamoottorit eteen ja taakse ja akut reppuun vois olla hyvä möyrimiseen fätillä umpihankeen tai mutaan. Mut mä ajan mielummin luomuna. Halvempaa ja hyvää kuntoilua mulle, tekee hyvää!
Nämä on vielä sen verta uutta tekniikkaa, että rahaa saa menemään helposti, mutta se ei harmita niin jos tulee toimivaa ja hauska peli. Katsoin jotain maastoajovideota savarilta off road autolla ja siinä todettiin, renkaan pitää pyöriä...

Kun rengas saadaan pyörimään joko sähköllä - nämä ei olekaan enää polkupyöriä:
https://youtu.be/rV1bw2KN1z8

Tai polttomoottorilla:
https://youtu.be/OdxFNY5Wvjc

Rupee pääsee eteenpäin lumessa. Sähköllä sen voisi helpoiten saada pyörimään hidasta vauhtia. Netissä ei ole sattunut silmään oikeen yhtään videota, jossa on sellaista lunta missä mä olen tänä talvena jo ahkerasti ottanut tuntumaa, joka vastustaa etenemistä aika paljon. Voimaa rupeaa menemää välillä aika paljon kun taas kävellyillä poluilla on kevyt mennä.

Itselle voi hyvinkin tulla idea järven rannasta kiivetä vaikka harjun päälle, jossa on radiomasto. 1000 watin pyörällä homma on täyttä urheilua, joskin se olis mulle sitä 500 cc kaksitahtikrossipyörälläkin.

Viimeksi ajoin pientä luontopolkua ja katsoin vauhtia näytöstä, rupesi 15 kilometrin tuntinopeuskin tuntumaan vauhdikkaalta. Jos noin matalille vauhdeille saisi vedon optimoitua, ei tarvi kovin järeää akkua, eikä moottoria.

Matti kirjoitteli:
”Vaihtais pois sit heti kun ei etenemiseen tarviis.”

Veikkaan, et käy päinvastoin, että nälkä kasvaa syödessä ja yhä villimpiä ideoita tulee! Painavan akun kyllä voi haluta välillä jättää pois ja sehän onnistuu kyllä.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 19.01.2018 15:20
Vastaa lainaten