Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman
Jonkun verran toisinaan joutoaikaa kun on, niin tulee värkättyä kaikenlaista joutavaakin: saahan kulmat säädettyä vatupassiin kiinnitetyllä laserilla, mittanauhalla ja trigonometrialla. Ja onnistuukin vielä...
|
X2
Nää helposti auraukseen ja camberiin. Caster vaatii vähän enemmän.
Tosin en itse käytä kun modattua vatupassia, mittanauhaa, mauser mittaa, muutamaa nuppineulaa ja laskukonetta.
Ja toi modattu vatupassi = lyhyempi kuin renkaan ulkohalkaisija. Vanteen uloimpien suorien pintojen mukaan alupassin kyljestä porattu reijät ja niissä M6 kierteet. Ja näissä reijissä M6 kierretankoo mutuilla, joilla helppo säätää kupla suoraan. Eromitoista laskimella lukemat puoli kerrallaan, tää camberiin. Auraus nuppineulolla ja mitta nauhalla.
Ja toi casterkin selviää mittailemalla, tosin se vaatii pyörien alla laakeroidut aluslevut jotka helpoiten tekee isommasta laakeroidusta ympäri pyörivästä ms. kalustepyöristä.
Ja vaikka se etupää laitetaankin kuntoon niin yleensä se levottomuus löytyy takapäästa.
Jäykät taka-axulat säädetään lämmöllä, ja risu-takapäät muttereilla.
Kokemuksella....
Ja kun kaikki palaset on kohdallaan niin alustalla ja vauhdilla ei ole väliä....koska tahansa kun irroitat hanskat ohjauspyörästä niin menee suoraan.
Ja nää kaikki ajalta miekka ja kivi. Joskus aikoinaan sellaisen alustan värkkäilleenä jossa auraus muuttui max. sisään joustosta max. ulosjoustoon 1mm.
Ja tää oli kyllä tehtävä nelipilarilla keventimen kanssa.