Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 31.12.2017, 17:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Ja jos pystyisi käyttämään oikeita talvirenkaita niin kestäisi paremmin tiellä.
Ja jos tie olisi oikeasti aurattu vain tien leveydelle eikä jyrkkäreunaisen ojan puolelle niin auttaisi vielä helvetin paljon enemmän. Kun ei se auto pysy kahdella renkaalla vaakatasossa vaikka mitä tekisi kun toisen puolen renkaat hujahtaa tyhjän päälle on alla sitten nastat tai vaikka ketjut
Silloin jokunen vuosi sitten kun tuo kävi, niin oli leveällä auralla aurattu tasainen pinta tyhjän päälle minulle tuntemattomalla tiellä. Vaikea sitä on pysyä pois ojasta, kun luulee ajavansa tiellä eikä tyhjän päällä. Kun mulla nyt ei kuitenkaan ole tapana sohottaa menemään keskellä tietä, vaan vähän reunemmassa. Siinä missä reuna petti alta ja imaisi ojaan, oli vielä kymmeniä senttejä auratun alueen reunaan, mutta oltiin kuitenkin jo yli renkaanleveyden ojan puolella.


Tokihan sitten talvirenkaat antaa pitoa ja pelivaraa jos on jäinen, polanteinen tai nuoskaluminen alusta. Loskassa ja syvemmässä pakkashangessa sopivasti harvakuvioisempi rengas sitten pitää usein paremmin kuin kitka tai normi nastarengas. Mikään niistä ei auta, jos auraus on tehty päin helvettiä ojan päälle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 31.12.2017 17:59