"Onko tuo Katkon 1.5A liian iso tälle moottorille"
Helppo testata: Laita kone pyörimään ja ota yksi sulakkeista löysälle.
Kaksivaihekäytöllä matkitaan oikeaa vikatilannetta, jolloin on yksi vaiheista kylmänä.
Releen pitää laukaista kuormitus irti max. muutamassa kymmenessä sekunnissa.
On niihin tehty oikein taulukotkin, että kuinka nopeasti suojareleen pitää toimia.
Joskus nuorempana tein noita käyttöönottomittauksiakin ja silloin tuli todettua,
että uudetkin suojareleet renaavat, eivätkä laukea testeissä. Vaikka tuo nimellisarvo on oikea.
Pykälää suurempi rele taas saattaa laueta ihan kiltisti.
Tärkeää on se, että rele yleensä laukeaa tuossa 2-vaihetestissä.
Muuten siitä ei ole mitään hyötyä.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
|