Taidankin unohtaa 1-vaihesähköt tästä rojektista...
Tutkin paremmin puhaltimen ympäristöä, ja siellähän on 3-vaihesähkö jakorasia katossa melkein vieressä! Purin joskus 20 vuotta sitten tuosta rasiasta yhden 1-vaihe johdon pois, en muistanut sen olevan 3-vaihe rasia.
Eli kolme vaihetta moottoriin kiinni, eikä nollaa kiinni mihinkään?
Onko merkitystä, tuleeko vaiheet kiinni U1, V1, W1 liittimiin tai U2, V2, W2? Eli kytkentäliuskat ovat nyt kiinni "1"-numeroisten napojen päällä, pitääkö ne vaihtaa kiinni "2"-numeroiden päälle. (sen siis käsitän, että liuskat ja vaihejohdot eivät tule kiinni samaan napaan, muuten tulee oikosulku)
Jos moottori pyörii väärinpäin, niin sitten kahden vaihejohdon paikkojen vaihto?
Suojamaata ei tuosta rasiasta löydy, 50-60-luvun peruja.
|