Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 16.12.2017, 21:11
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
No nuo kaksi pienempää on kyllä väännön puolesta hukkahankintoja. GM on vissiin yksi ainokaisista dieselmoottorien valmistajista, joka pystyy tuottamaan dieselkoneesta pienempää vääntömomenttia, kuin vastaavasta bensakoneesta.
En ihan ole päässy jyväl mikä juoni noissa 2,8 Nissan diesel Chevroleteissä on kun itse muistan kokeilleeni Caprice Classic:kie 5,7 dieselillä ja ihan mukavasti se sillä meni, joskaan ei nyt ihan kiihdytyskisoihin ollut tarkoitettu.

Eikös 2,8 Nissan diesel ole vaparina kutakuinkin yhtä suorituskykyinen kuin Mersun OM617 3 litranen ja kun ne ei ole mitään tykkejä edes sellasessa henkilöautossa mihin ne on tarkoitettu. Turbon kans en osaa sanoa, mutta tehokkaat pienitilavuuksiset turbodieselit on ollu yleisiä oikeastaan aika vähän aikaa.

Tosin vois luulla, että talvel lämpenis hyvin kuin joutuu painaa riittävästi pedaalia.

HJ61:sen diesel olis voinu tollasiin soveltuakin, mut vissiin aika harvinainen.
Vastaa lainaten