Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heikkinen
Nyt täytyy perua puheitaan.. tarkemmin kontaktorin speksejä tutkineena todennäköisesti kärjet ovat yhtäaikaa kiinni eli ei kannata ainakaan tällä kytkennällä tehdä. Toki tämän voi toteuttaa parilla kontaktorilla ja vaihtokärkisellä apureleellä mutta varsinkin uusilla osilla taitaa kustannukset karata turhan koviksi. Eli ääni minultakin tuolle mekaaniselle verkonvaihtokytkimelle.
|
Kontaktoreissa on semmonen ongelma, että ne voi hitsata kiinni tottelematta enää ohjausrelettä. Siinä kohtaa se ei sitten enää kysele ja voi käydä väärässä järjestyksessä molemmat päällä hetken aikaa ja se hetki riittää aika isoon vahinkoon kun toi valtakunnan verkko on varsin Jäykkä™.
On olemassa verkonvaihtoon tarkotettuja kontaktoreita, joissa rakenne on siis solenoidilla tai moottorilla pyöritettävä kiertokytkin. Aivan, siis käytännössä täysin sama vehje kun se suosittelemani mekaaninen jos siihen ruuvais moottorin akselille .) Nää on tottakai hinnan kiroissa, et edes halua tietää.
- t