Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Tuosta remmistä vielä. Otitko huomioon, että moottori tarvii erinäisiä muita muutoksia remmisarjan lisäksi: uuden ohjaustietokoneen
|
Ei tarvitse, vaan vaatii vain uduen softan nykyiseen.
Lainaus:
muutoksia polttoainelinjaan suuttimineen yms, varsinkin jos meinaa laittaa koneeseen RE85:sta kuten ehdottomasti kannattaa bensakoneisen nakutus- lämpö- yms ongelmien välttämiseksi.
|
Tankilta koneelle vaikkapa AN6- linjana niin riittää putkistossa paksuus, isompia suuttimia saa näihin vehkeisiin ihan uutena ~350$/ sarja (+ tulli & alv.).
RE85, softaus onnistuu ihan hyvin.
Ja jos ei luota amerikan- Joen taitoihin, niin sitten laittaa megaruutan.
Lainaus:
Siihen tulee päälle dynotus että koneesta saadaan irti kaikki tarvittava ja ettei polta siitä pahveja, mäntiä, yms.
|
Ehdottomasti.
Lainaus:
Vakiotulpat pitää vaihtaa.
|
En tiedä WJ:n 4.7:n tulpista, mutta liekö ne olisi muutaman euron kappale. Vaikka olisi iridium- tulpat, niin ei ole kovin kallista siltikään.
Lainaus:
Jotta loota kestää, tarttee siihen laittaa järeempi shift-kit ja ohjelmoida vaihtokaaviot uusiksi ettei hajoo ja on järkevä käyttää.
|
Tulee siinä samalla lootan softa kun moottorisoftakin. Shift kitin tosiaan vaatii ehdottomasti.
Lainaus:
Isommat renkaat saati tiheemmät välitykset tekee ison konetehon kanssa vakioakseleista spagettia. Katso vaikka Timo_L:n ZJ:tä, jossa ristikot, vetarit ja peräkopat menee muusiksi jo ihan vaparinakin.
|
Juu.. ja mulla ne on sentään hajonneet ihan puhtaasti väännöllä, ei millään hullulla hapetuksella. Vaikka kaasua tuleekin välillä polkaistua, niin järkeä käyttäen.
Lainaus:
Se +1000hp Supran pelkkä moottori maksaa luokkaa +20k€. Tuli niitä kuvioita tsekattua, kun haaveilin oman gen.III Supran 7M-GTE -moottorin virityksestä. Voi kiesus sitä ongelmien, ajan, rahan ja potutuksen määrää että saa sen ensiksi kasaan saati pysymäänkin!
|
Kandee vaan muistaa, että kalliskin jenkkikone tuntuu olevan puolta halvempi rakentaa kuin euro- ja japsikoneet. Ja onhan se toisaalta aivan täysin eri asia lyödä remmiahdinpaketti kylkeen ja ottaa siitä pienillä ahdoilla se 100-150 heppaa lisää, kuin virittää joku kolmelitrainen tuplaturboilla +1000hp tehoihin..
Noihin saa jotain valmiita/ puolivalmiita paketteja, hintaa on jenkeissä joku 4000-5000$. Siihen sitten softa + muut jutut päälle, ja tullit & alv.:t, niin onhan sekin toki jo sen 10k€ helposti. Sinänsä huvittavaa, koska esim. uuden Hemi SRT8- koneen saa halvemmalla

Tosin jos ajattelee, että mulla meni 360- koneen uusimiseen n.4000€, ja siinä on vain uudet Edelbrockin alukannet, uusi nokka, uudet rullalifterit, uudet cromo- tönärit, uudet lifterit ja muuta pientä silppua... Jos olisi ostanut päälle laadukkaan stroker- kitin (esim. Scat:in sarja takokampuralla ja hyvillä veiveillä) niin se olisi ollut n.2000€ lisää, ja siihen vielä moottorin koneistus ja kasaus.
Tällä hetkellä esim. Moparin 5.7 Hemi crate- kone on ~6000$ uutena, 6.4 crate- kone on n.-9500$. Heppoja onkin sitten ihan eri tavalla..
Hellcatista joutuu jo sitten pulittamaan vähän enemmän, se olisi ~15k$.
http://www.hotrod.com/articles/facto...ts-from-mopar/