Jotain 2-4 vuoden välein puretaan enempi, vaihtelee konetyypeittäin ja lennetyt tunnit/laskut vaikuttavat tarkastusten laajuuteen. Tämä yksilö on nyt isoissa tarkastuksissa jossa rakenteita tarkastellaan pyörrevirta-tarkastuksilla sekä röntgenkuvauksilla muun huolto-, ja korjaustoiminnan lisäksi.
Purattaa tosiaan sisustat aika pitkästi pois kun rakenteisiin ei muuten pääsee riittävästi käsiksi, ja kuppa tai väsyminen voi siellä piilotella.
Parissa päivässä on tämmöinen ~satapaikkainen pikkukone tyhjä jos on sopiva määrä sopivia ukkoja, eikä ole paljoa mitään ongelmia.
Kasaaminen ottaa sitten enempi aikaa, varsinkin jos purkuporukka ei ole merkannut kaikkea loogisesti...
Kolmonen on vähän erilainen kun se ei ole paineistettu. Nykyiset kaikki isot koneet ovat paineistettuja ja se rassaa rakenteita eritavalla/eripaikoista kuin paineistamattomissa. Vanhuuden vaivat on sitten vielä oma lukunsa.
"Harraste"koneissa on tosin paremmin aikaa, rahantahkoamiseen tarkoitettujen vehkeiden seisottaminen maksaa joka minuutti. Siksi näitä ei voi hieroa loputtomiin.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Viimeksi muokannut AVRO : 03.12.2017 01:35
|