Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.12.2017, 16:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Toisaalta kun flekti ja syylari on kunnossa, niin ei minulla ainakaan ole koskaan ole ollut silloin mitään lämpöongelmaa sen enempää XJ:ssä kuin ZJ:ssäkään. Metsässä voi hyvin ajaa hellepäivänä ilmastointi täysillä, ja lämmöt pysyy parin asteen tarkkuudella samassa koko ajan
Kaikkien aikojen ekana omana offiajopäivänä v. 2010 Kid Brolla oli Jatilassa jotain +35°C ja vasta metsässä alkoi lämmöt nousta punaselle + tietokone piipittää. Aukiolla meni kävelyvauhtia mekaanisella flektillä ihan hyvin. Sitten kun tajusin, että sähköflektin johto oli irti ja sain sen kiinni eli puhalsi molemmilla flekteillä, niin lakkasi lämpenemästä, vaikka oli koko ajan ilmastointi päällä. Kyllä ne toimii kunhan on kunnossa.

Lainaus:
niin ero on vieläkin mitättömämpi
....

Niin WJ:ssä kuin ZJ:ssä takajousituksen saa kiertymään äärijoustoon takavakaaja kiinnitettynä, vaikka olisi vähän korotettukin.
...
...niin takavakaaja auki ei oikeastaan ole ollut mitään hyötyä.
Minun ex-ZJ:ssä nuo ei pidä paikkaansa. Kahdessa ekassa kuvassa on takavakaaja kiinni. Etupää pohjaa ja taka-akseli ei jousta paljoa mitään.

Kahdessa seuraavassa kuvassa on vakaaja irti ja taka-akseli elää ihan eri lailla, kun takapyörä menee pyöräkoteloon paljon syvemmälle (vaikka levike vähän hämääkin) sekä etupää ei tästä syystä pohjaa läheskään yhtä herkästi. Eron huomasi selvästi myös ajaessa.

Kommentoit asiaa aiemmin mm. näin:
Lainaus:
Se mitä on kuvia katsottu esim. meidän autojen väliltä, niin selvästi paremmin minun autossa tuntuu takapää joustavan, vaikka on vakaajakin kiinni.
Näin se nyt vaan minun autossa oli ja ihan sama mitä jousivakiot, flex-jointit sun muut oletukset on. Vaikka olisi kiva tietää mistä tuo ero johtuu, niin kuvat puhukoot puolestaan siitä, että tuossa ZJ:ssä takavakaajalla on kaikkea muuta kuin mitätön merkitys. UGH!

Mutta tästä Felixille mallia miten autoa pystyy, kannattaa ja voi rakentaa. Uusiokumit kuten Kaimanit on tehty hyvin kirjavalle kastille käytettyjä runkoja, jotka ovat hyvin erilaisia jäykkyydeltään. Siten mm. rengaspaineilla on todella suuri merkitys ja niitä joutuu tarkkimaan per nurkka että auto istuu tasasesti. Sit mennään hienosäätöön ja sillä saa järkyttävän ison eron etenemiseen. Kokeiltu ja venkslattu on! Siinä vaiheessa hymyilyttää kun kovan offikamppeen maineessa oleva auto sutii rinteessä renkaansa savuksi ja itse menet perästä tyylikkäästi pidolla ja tyhjäkäynnillä!!!!

Tosta kts. 5:08 ... => 7:24
Ja sit se vielä herkumpi paikka: 8:02 => loppuun. Näissä ajoissa oli vielä takavakaaja kiinni!

https://www.youtube.com/watch?v=R5VrpHKPirQ