OT hommia.
Ostin keväällä -10 T5g transporterin 132kW koneella ja voittekin arvata. Konehan siinä mennyt piloille. Tunnettu tyyppivika, ja ilmeisesti vielä konsernin tunnustamakin. JUST tuossa vuosimallin, tuossa moottorityypissä. EGR alumiiniseos valuvika jolloin EGR:n sisäpuolelta alumiinihiukkasia pääsee liukenemaan sylintereihin ja silloinhan ne hinkkaa ajan myötä ( ja ilmeisesti mitä aggressiivisempi ajotapa sitä pidempään auto kestää ) sylinterin seinämän ja männän välissä hioten sylinterin piloille. Ei löydy ilmeisesti ylikoon mäntiä tms. tähän millä sais elinaikaa lisää vaan pitää vaihtaa kunnostettu kone tuon tilalle tai sitten kunnostaa se itse.
Ostin autoliikkeestä firmalle keväällä, ja silloin savolainen, tarkemmin siilinjärveläinen automyyjähän lupasi tulla yllätys yllätys vastaan asiassa. No nyt ollaan puolisen vuotta odoteltu sitä miten hän tulee vastaan ja aikani kyseltyäni nyt kyllästyin kyselemään ja lähdin tiedustelemaan asiaa oikeusteitse niin perhana vie kyllä näissä yritysten välisissäkin asioissa on valoa tunnelin päässä. AA sanoi että tässä tapauksessa hän näkee ihan kongreettiset saumat hyvitykseen tai osittaiseen kaupan purkuun. Ennen vanhaan olisin lähtenyt Siilinjärvelle
Onko teillä kokemusta tämänkaltaisista tappeluista ? Tai onko joku onnekas sattunut myös omistamaan 2010 -> 132kW Transporterin ?
Tarinan opetus. Älä luota autokauppiaaseen, äläkä varsinkaan savolaiseen.
Sori vaan kaikki savolaiset.

Ja toinen tarinan opetus liittyy volkkariin........ ...... ... .. . . . On kyllä oikeasti kiva ajaa tuollainen 180 heppainen iso pitkä paku joka kulkee kuin juna. Mut. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .