Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 25.11.2017, 12:44
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Mielestäni tilanne on sama kuin vakioakselilla. Jos pyörä ei pyöri niin vetariin/murrokseen kohdistuu se voima mitä moottorista lähtee. Tuolla välitetyllä portaaliboksilla se pyörä ei tosin lakkaa pyörimästä niin helpolla kuin vakiolla
Laatikoiden ja perävälitysten määrä vaikuttaa suurimpaan vääntöön jolla vetaria ja porttaalin välitystä väännetään. Volvossa on pitkät välitykset perässä juuri siitä syystä että porttaalin välitys tuplaa kokonaisvälityksen - ja tämä puolestaan tekee samanvahvuisesta vetarista ja murroksesta "tuplasti kestävämmän" suoraan akseliin verrattuna. Jos saman kestävyyden haluaisi saada suoralla akselilla niin perävälitys, vetari ja murros saisi olla paljon isompia että kestäisivät 6-7,55 välitykset.
Vastaa lainaten