Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.11.2017, 18:59
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Milleistä en tiedä, minulle riittää 2 asteen tarkkuus tässä. Vakiokoneelle riittävän tarkasti synkan saa kohdalleen ilman skanneria. Vaikka silmät kiinni pimeässä räntäsateessa.

Pitää varmaan ostaa ebaysta scanneri ja tehdä tämäkin itse, niin saa aikataulut ja tuloksen järjelliselle tolalle. Ellei sitten löydy harrastajaystävällistä, riittävin taidoin varustettua korjaamoa. Muitakin asian kanssa painivia auttaa varmasti tieto mistä tätä ei kannata kysellä.

Off topic, mutta tänään tulee 5v täyteen Jeepin omistajana. Tasan kaksi kertaa oon käyttänyt korjaamopalveluita tänä aikana: Ensin nimeltä mainitsematon espoolainen "jenkkiautojen autokorjaamo" ei saanut edes skanneria juttelemaan PCM:n kanssa ("Done right the first time" he mainostavat) , toisella kertaa tarvitsin suuntauslapun katsastukseen ja asiat hoitui erinomaisen hyvin Tuusulan Jusslassa.
Ihan vapaasti ostat omat testerit ja maksat lisenssit ja opettelet niitä käyttämään, ei haittaa, töitä riittää (tai on liikaakin). Ei tartte vetää herneitä nenään... Toimivat testerit joissa toimiva tuki ja päivitys lähtöhinta vähän toista tonnia ja lisenssimaksu 800 - 1000 euroa per vuosi per testeri! Jollain ne lisenssit pitää maksaa, ei niitä pelkällä harrastelijaystävällisyydellä makseta. 50/kerta on kohtuu hinta, jos jättää sitten auton vianmäärityksen jälkeen mulle korjattavaksi, saa 30 hyvityksen, jolloin se testerin käyttö maksaa vain 20/kerta. Yrittäjän on pakko elää, K-kauppa ei anna asevelihintaan ruokaa pöytään, ne pitää maksaa ihan rahalla. Kaikki maksaa nykyään, ilmaisia lounaita ei ole olemassa... Ja töitä näyttää riittävän, koska mullakin on melkein kahden kuukauden jono + lisätyöt siihen päälle, tälle vuodelle en kyllä lisätöitä ota yhtään, ei vaan kerkee tekemään, sovitut hommat pitäis kumminkin tehdä, kun ne on sovittu...

Ei kai ne siellä nimeltä mainitsemattomassa korjaamossa mitään veloittaneet, kun eivät kyenneet?? Vai veloittiko? Mä en veloita jos ei testeri kykene...

Viimeksi muokannut JAMANT : 23.11.2017 19:01
Vastaa lainaten