Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Deadweight
Olisi tarkoitus hommata tuollainen ln110 hilux. Alkavat vaan olla kaikki jo noin 400tkm ajettuja, niin mietin että kuinka paljon nuo yleensä kestävät jos on suht hyvin huollettu? Lähinnä laatikko ja perä, ja miten kalliita ovat kunnostaa.
|
Voimansiirto on pitkälti sama kuin 80-luvulla. Perän saa rikki vain jos sieltä tulee öljyt ulos. Vaihteistokin kestää noita laiskoja koneita erinomaisesti, mutta juuri tuossa 400-500tkm välillä alkaa huomaamaan, jos on ajettu paljon vitosvaihteella liian pienillä kierroksilla. Kytkinakselin laakerit alkaa pikkuhiljaa ääntämään jos on ääntääkseen. Uskon kovasti, että jos löydät äänettömällä voimansiirrolla yksilön, niin on mahdollista myös pitää se sellaisena.
Jos tuo lause "suht hyvin huollettu" vaan toteutuu niin kovia pelejähän noi on. Kovasti vaan pyytävät niistä rahaa. Jos kurkkaat syylärin korkkiin ja siellä on ruskeaa vettä, varaudu siihen että jäähdytysjärjestelmän osat kuten vittumaisesti irroitettava lämppärin kenno, voivat olla jäähdytysnesteessä virtaavien ruostehileiden kuluttamia.
Korjauksien hinnathan riippuu siitä, teetkö itse. Osien hintoja voi katella esimerkiksi
www.tamgears.com
Pajalla teetettynä tuskin kovin edullista, jos et vie itse irroitettua vaihteistoa/taka-akselia esimerkiksi. Joku kardaanin kannatinlaakerikin voi noissa pitää esimerkiksi ajossa jos jonkinmoista ääntä eikä ole vaikea vaihtaa ja osan hinta jotain alle 70€.
Lisätään vielä yhtenä tyypillisenä kun noi alkaa ikääntymään lähelle 30-vuoden käyttöikää niin alkaa monesti syöttöpumpun tiivisteet tulemaan ikänsä loppuun eikä ne korjaudu kuin purkamalla pumppua tarpeeksi pitkälle.