Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Täytyy jossain välissä kysyä tuosta leimahommasta korotuksen osalta..  Kun en vieläkään oikein usko pelkästään yhden (muutenkin vaikeaksi tiedetyn) hämeenlinnalaisen konttorin tulkintaa asiasta.
|
Joo se nimenomainen konttori ja katsuri on (nykyään) HELPOIN, mutta mitä ympäri Suomen olen näistä eri merkkisten harrastajien kanssa jutellut, niin missä tahansa muualla on selkeästi vielä helpompaa. Tai ainakin oli.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Etukardaani ei taatusti tule kauaa kestämään, mulla meni ZJ:ssä 1.75" BB:llä ihan katuajossa jo huonoksi. Ei se CV- mallin etukeppi ole WJ:ssä yhtään sen parempi 
|
ZJ:ssä sentään oli CV:llä vähän varaa jousituksen ulosjoustoon, mutta WJ:ssä CV:n joustovara on tapissa heti, kun korotusta on sen 2". Sillon on ihan sama minkä laatuinen nivel on, kun sitä ei ole tehty jouseksi.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix
Olikos se nyt nii että nuo korotuspalat pystyy laittamaan ilman jousipuristimia ? Onko kellään kokemukseen perustuvia käytännön vinkkejä ?
|
Joo pystyy, jos nostaa auton korista ylös ja tiputtaa iskarit ja kaikki muutkin eli tukivarret, vakaajat, koiranluut, jne. irti/löysälle. Ne toisaalta pitääkin löysätä, kun alatukivarsien puslat toimii jousituksen osana. Takapää on hauska, koska ylhäällä on kolmiotukivarsi, jonka irrottaminen/löysääminen voi johtaa siihen, että joutuu vaihtamaan sinne puslat ja pallonivelen. Löysäämättäkin onnistuu, mutta sitten pitää kikkailla tunkilla toinen puoli ylös, jos mielii saada jouset ilman puristimia irti. En muista tarkkaan saiko edes, kun mulla oli puristimet. Eikä matka lopu siihen...
...Sitten tehdään ohjauksesta kaikkien säätöjen herkistely ja rasvaus, seuraavaksi nelipyörämittaukseen ja sen lapun kanssa sitten muutosleimaukseen. Korotuspaloista pitää olla valmistajan todistus, että on tehty WJ:hin, kun auto on niin uusi ettei onnistu ilman. Tätä on koitettu em. konttorilla ja ei onnistunut, kun ei ollut valmistajan lappua. Muualla voi onnistua. Lisäksi kun CV:n jousto oli tapissa niin ns. "mulle riitti" ja otin jo asennetut palat pois päästäkseni tappelemasta korotuksesta ja paikkojen rikkoutumisesta. Tämmöstä hauskaa tää Jeeppiharrastaminen on.
Anna Jamantti vaihtaa ne, niin ei tarvii pihamaalla könytä.