Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 08.03.2005, 19:31
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Jos korottamaan ruvetaan, niin:

Päätä ensin rengaskoko. Ota niin iso kuin saa, eli valitettavasti toi ehdotus on se.

Sitten jatketaan alustan (eli jousien) korottamisella. Tämä joko paloilla lautasten alla tai pidemmillä jousilla tai molemmilla (niinkun mun metsäpelissä). Iskareita kannattaa siirtää korotusta vastaavasti, että pitkät joustot pysyvät. Alustan korotuksella saa mahan alle tilaa ja paremmat kohtaus- ja jättökulmat. Jo mainitut etujarruletkut tarkastettava äärijoustoissa ja mahdollisesti (ainakin yli 50 mm korotuksella) myös etukardaani. Myös Panhard-tankoa täytyy pidentää isoilla korotuksilla.



Sitten laitat eteen ohjausvarren ja raidetangon suojan ja taakse bensatankin suojan. Takahelmatkin voi suojata, ne kolisee yhtenään. Helmat eivät ota ollenkaan niin usein kiinni, mutta voihan niihinkin laittaa rautaa. Jotkut harrastavat vaihteiston panssaria, mutte en ole sitä kaivannut.

Sitten korotat koria ja/tai leikkaat loksia, jos renkaat eivät sovi pyörimään. Noilla kumeilla ei taida tulla tarvetta, jos alusta nousee tarpeeksi. Korin korotus ei anna oikeasti lisää maasto-ominaisuuksia kuin helmojen kohdalle.

T, Antti

PS. Samaa jorinaa löytyy http://www.offroadpaja.fi/Landrover/muutostyot.htm

Vastaa lainaten