Näytä yksittäinen viesti
  #22  
Vanha 01.11.2017, 19:17
Jucifer Jucifer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.11.17
Sijainti: Lahti
Viestit: 29
Perusasetus

Ihan perusasioista lähtien: paripyörävanteet täytyis aina jälkikiristää. Jos jälkikiristyksessä mutterit pyörii jatkuvasti niin vika todnäk on vanteissa, pinnapulteissa taikka navassa itsessään. Jos kierteet on ehjät eikä venyneet niin silloin mitä varmemmin vanteissa, mutta jos oot rullannut pitkiä matkoja löysillä muttereilla niin aina mahdollista että vanteet on nakertaneet navankin piloille.

En muista vanhassa lättänässä/sprintterissä nähneeni suoria vanteita, vaan kaikissa paripyörävanteissa pultinrei'issä on ollut kartio. Nämä siis yleensä 15" ja käytetään irtokartion kanssa. Uudemmissa craftereissa ja sprinttereissä sitten 16" ja suorat tasot vanteissa, mutteri melkolailla vastaava kun vanhemmissakin.

Kiristystiukkuudesta en osaa kertoa sen tarkemmin, mutta itse olen tollaset ampunut ½"-karan IngersollRand/wurth -pulttipyssyllä ja täysillä tehoilla, linjapainekin on lähempänä kymmentä. Kansankielessä taitaa olla jotain 1000nm.

Kaikki otepinnat puhtaiksi, navoille ja vanteen keskirei'ille teräsharjaa, mutterit tiukkaan ja vielä lopuksi voi kurkata että vanteet osuvat toisiinsa koko otepinnan matkalta.

Tälleen mä oon noita paskalotjia tehnyt nyt kahdenkin viikon sisään parikymmentä eikä ongelmia.

T: Rengasapina
Vastaa lainaten