Näytä yksittäinen viesti
  #811  
Vanha 30.10.2017, 11:18
upper upper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosvokarhu Näytä viesti
Tuoreena HJ61 omistajana tuli ensimmäisenä eteen murrosten ja olkalaakerien vaihto.

Homma eteni muuten kohtuullisesti, mutta kääntöpään huopatiivistettä kiinni pitävät peltilistat (2 kpl/kääntöpää) olivat kuskin puolella huonona ja toisella maatuneet kokonaan. Lisäksi kumitiivisteen ja kääntöpään välinen halkaistu peltirengas oli jäänyt edelliseltä aukojalta huonosti ja venynyt pilalle.

Keneltä ehjiä osia kannattaa lähteä kyselemään?

https://drive.google.com/file/d/0B7-...ew?usp=sharing
Itsellä mahdollisesti etuakselin laakerien ja tiivisteiden uusinta edessä, kun edestä kuuluu kolinaa. Alkanut mietityttään, että heitot laakerien mitoituksessa tms saattaa vaikuttaa akselin ja sen kääntyvän kulho-osan kohdistuksen jonkin verran. Kohdistuksen tarkastuksesta ja säädöstä on olemassa manuskassa yksityiskohtaiset ohjeet, mutta kun sitä ohjeessa käytettyä SST-työkalua ei ole niin joutuisi säveltään jotain omaa.
Oletteko tarkastaneet ja/tai shimmeillä säätäneet noiden olkalaakerien ja murrosten vaihdon yhteydessä akselin ja kääntyvän "kulko-osan" kohdistusta? Onko tietoa, jos ne shimmit ovat jollain vakiomitoituksella ja sitä kautta saatavissa tarvikkeena varalle?
Vastaa lainaten