Muuntimen lukkiutuminen on yleensä helppo huomata ainakin näissä neljä- ja viisiportaisissa automaateissa, pitäisi melkoisen selvästi tuntua milloin kuminauhamainen veto muuttuu "kiinteäksi" kuten manuaalissa - ja samalla yleensä kierrokset laskee n.150-250rpm verran hieman automaattilaatikosta riippuen.
Jos tässä tilanteessa alkaa täristys, niin on tosiaankin vahva merkki siitä että momentinmuuntimen lukko luistaa.
Eikö Toyotan laatikko muuten todellakaan lukitse muunninta OD- off asennossa kun on nelonen päällä ja ajetaan pintakaasulla/ tasakaasulla? Monissa laatikoissa ylivaihteen ollessa pois käytöstä loota lukitsee käytettävissä olevalla suurimmalla vaihteella.
Riittävän kylmällä moottorilla ja/ tai laatikon sisäisellä lämpötilalla muuntimen lukko on usein pois käytöstä, osassa laatikoista myös isoin vaihde.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|