Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 26.10.2017, 00:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Muuntimen lukkiutuminen on yleensä helppo huomata ainakin näissä neljä- ja viisiportaisissa automaateissa, pitäisi melkoisen selvästi tuntua milloin kuminauhamainen veto muuttuu "kiinteäksi" kuten manuaalissa - ja samalla yleensä kierrokset laskee n.150-250rpm verran hieman automaattilaatikosta riippuen.
Jos tässä tilanteessa alkaa täristys, niin on tosiaankin vahva merkki siitä että momentinmuuntimen lukko luistaa.

Eikö Toyotan laatikko muuten todellakaan lukitse muunninta OD- off asennossa kun on nelonen päällä ja ajetaan pintakaasulla/ tasakaasulla? Monissa laatikoissa ylivaihteen ollessa pois käytöstä loota lukitsee käytettävissä olevalla suurimmalla vaihteella.
Riittävän kylmällä moottorilla ja/ tai laatikon sisäisellä lämpötilalla muuntimen lukko on usein pois käytöstä, osassa laatikoista myös isoin vaihde.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten