Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 22.10.2017, 08:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
url]https://www.trafi.fi/filebank/a/1464955077/3ee2bebc461ef7693ac4d5455c14156f/21676-Rakennemuutosmaarays_soveltamisohje_(kevyt_kalusto )_Versio_2_0.pdf[/url]

Tämän pohjalta mitä lueskelin, niin esim. akselistomuutokset ovat tulevaisuudessa täysin mahdottomia.
Miksi olisivat mahdottomia?

Käytettäessä akseleita jotka ovat ajoneuvoon sopivat niin alle vaan. Selvitys Trafille (katsastuskonttorille) ajoneuvosta josta akselit on peräisin että akselimassat, teho- ja vääntörajat riittää, ja tämän jälkeen esim. itsetehdyistä kiinnikkeistä selvitys hitsauslisäaineineen ja eikun muutoskatastukseen.

Toki siinä sovellusohjeessa lukee että nimenomaan valmistaja on suunnitellut akselit ajoneuvoon sopivaksi, mutta jos akselimassat yms. edellämainitut ehdot täyttyy, niin Trafin määräyksen mukaisesti se on silloin oltava kelvollinen asennettavaksi toiseenkin ajoneuvoon kunhan akselistotyyppi ei vaihdy. Määräys on määräys, sovellusohje on sovellusohje.. Ei sovellusohje voi määrittää tiukempia rajoja kuin mitä määräys.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten