Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 20.10.2017, 20:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PasMa Näytä viesti
SJ:tä hävisi taannoin sähköt. Kävin liittimet ja maadoitukset läpi ja sähköt tulivat takaisin. itse luulen, että vika oli kuskin jalkatilassa kytkinpolkimesta ylävasemmalla oleva maadoitus, johon tuli kaksi johtoa ja jotka olivat hapettuneet ja ruosteessa. No sähköt tuli, mutta nyt kun startaa eli avain startti asennossa niin solenoidi vain naksahtaa ja virta valot himmenee. Herätevirtaa tulee virtalukosta startatessa ulos vain reilu 3 volttia. Virtalukolle tulee kuitenkin sisään n. 12 v ja virta-ulos johdostakin noin 12 v. Eli kun yhdistää virta-ulos johdon ja herätteen eli antaa suoraan herätteelle 12v, niin starttaa normaalisti (Kuva1). Tietenkin virta-avain pitää olla ON- asennossa eli virta pitää tulla virta-ulos johdolle. Eli missä vika? Ekaksi tulee mieleen virtalukon pohja sisältä sökö, mutta kun tekee toisellakin virtalukonpohjalla saman. Jos laittaa nappistartin, niin se lienee laillinen katsurille kun virta lukko muuten toimii normaalisti. Vain starttaus napista eli virtajohto-ulos (eli avain ON-asennossa)ja heräte yhdistetään napilla. Sulake väliin? Viikko ajoaikaa, niin tekisi väliaikaisen ratkaisun. Tuossa ei liene relettä herätevirralle vaan menee suoraan startille?

Voit laittaa nappi startin kuhan vaan merkkaat sen katkasijan vaikka start tekstillä .nii ei katsuri ala sanomaan että pitää merkata. Sama homma erillisellä äänimerkki napilla.


Virtalukolta katkovirta napille ja siitä sitte toinen johto startille solenoidiin. Ei sulaketta väliin. Nykäse suoralla johdolla.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten