Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 11.10.2017, 15:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Seuraavaksi ruvetaan tekemään 247 => 242 swappia ottamalla viallinen 247 irti ja laittamalla tilalle tämä 242 varustettuna edellisen sisäänmenoakselilla.

"Uudessa" 242-jakiksessa kaikki paikat on kuivia eli ei ole vuotanut mistään. Ketju ja vaihdevipu on kummatkin tiukat, sanosko jopa uuden tuntuiset, joten tähän tarttee vain laittaa uudet öljyt kun sisäänmenoakseli on vaihdettu. Tuo takakardaanin lähdön haitarikumi on ollut hyllyssä melkosen monta vuotta ja löysi nyt paikkansa uudelleen. Jäi varmaan ZJ:n vastaavasta remontista yli, kun ei jostain syystä sopinut paikalleen.

Takakardaanit on kokonaisena melko samanpituisia, oikealla kuutoskoneisen ja vasemmalla V8:n. Molemmat yoket siis irrotetaan, vaihdetaan keskenään ja paikalleen laitetaan kasin yoke kuutosen kardaanilla että mahtuu 242:n ja perän väliin. Kunhan saan 247:n irti niin selviää paremmin, missä laatikoiden pituusero ilmenee.



__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 11.10.2017 19:34 Perustelu: Otettu paremmat kuvat ja täydennetty tekstejä.
Vastaa lainaten