Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma
Hyvä huomio.
Jos sen lämmittimen asentaa kopinlämmittimen kiertoon ja kennolle menevä vesihana on kiinni, niin eihän se kuuma vesi kierrä minnekään vaan sutii siinä paikallaan. Tuossa lienee kuitenkin termostaatti, joka katkaisee lämmityksen?
|
On kaksikin termostaattia, toinen ilmeisesti vain varmuuden vuoksi. Pumppu jää silti pyörimään, mutta sen pitäisi kestää se. Tosin silloin kun tuota lämmitintä tarvii, niin lämppärin hana ei ole käytännössä koskaan täysin kiinni.
Tuo ongelma on lähinnä -90 luvun autoissa ja sitä vanhemmissa. Uudemmissa yleensä neste kiertää kennossa kokoajan ja lämmönsäätö tapahtuu ilmaläppien säädöllä, eli kaikki ilma ei kulje kennon läpi.