Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 05.10.2017, 16:31
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Itse en alkaisi ainakaan ensimmäiseksi muokkaamaan perälautaa isommin. Kokeilisin hommata mahdollisimman pitkät rampit perälaudan jatkoksi. Rampit perälautaan kiinni siten, että ei pääse tippumaan mutta ei kiinteäksikään. Pienempikin perälauta pysyy kyllä ylhäällä vähän isommallakin painolla vaikkei jaksa sitä nostaa. Rampeille/perälaudalle normaalikorkuinen henkilöauto nousee kohtalaisen helpolla. Ongelam tulee kun etupää on jo kopissa ja auto meinaa pohjasta osua kopin ja perälaudan kulmaan. Silloin perälaudan voi jo oikaista ja ajaa auto sisälle. Jos auto ei meinaa nousta, niin aluksi voi ajaa rampeille ja siinä välissä nostaa perälaudan jos se vielä nousee kun suurin osa painosta on rampeilla.
Aikanaan autohommissa kun olin, tuli siirrettyä muutamaan kertaan omaa 4wd hiacea. Se nousi aika helposti melko lyhyillä rampeilla ilman kikkailuja.
Vastaa lainaten