Juu, kyllä faktat nostimen ominaisuuksista on selvillä, sekin että nostokyky ilmoitetaan 500, 700 tai 1000mm laudan etureunasta vähän mallista ja valmistajasta riippuen. Tietenkin koko pömpelin vaihto tehokkaampaan on teoreettisesti hieno ratkaisu, se tosin maksaa ja siinä on lajinsa verran tekemistä. Kun autossa on valmiina se mikä on niin sen käyttö olisi vaivattominta, sikäli jos siitä saa muokattua järkevästi riittävän tehokkaan em. käyttötarkoitukseen.
Tältä palstalta on löytynyt yleensä ennakkoluulotonta pellepeloton luovuutta mekaaniseen ongelmanratkaisuun, sellaista toivon edelleen. Monessakin tekeleessä on kyetty ylittämään mekaniikan, fysiikan lakien ja materiaalien kestävyydet. Joskus hyvin, usein hyvin huonosti😁😁
Joka tapauksessa tähän on tulossa vinssi jolla halvaantunut auto saadaan tarvittaessa kyytiin. Kontin peräreiän vahvistaminen ja sopivasti vinotuettuna potentiaalinen vaihtoehto, siitä sitten vaijerit yläkulmien kautta perälautaan kiinni niin saa vinssillä apuja. Hi liftillä keventäminen ja paljon muutakin käynyt ajatuksissa. Mitä muuta, heitelkää hullujakin ajatuksia. Ensi kevääseen asti kun hämmentää niin kyllä joku ratkaisu löytyy, tai on pakko löytyä. Nyt on koppiauto ajettu varikolle talvisäilöön.
|