Tiedän että rosteri on jalompaa, ja että naarmut olisivat ongelmakohtia.
Sinkin pyyhkäisy pois laikalla on vähän epämääräistä, periaatteessa sen rajan kyllä näkee kun tarpeeksi hieroo hiomakoneella ja oikeassa valossa katselee, mutta hyvässä kuumasinkityksessä osa teräksen pinnasta on sekoittunut sinkin kanssa, ja perustötöhitsaajan sauma saattaa jäädä aika heikoksi jos sinne väliin jää epämääräisiä sinkkijäämiä. Sinkkihöyryistäkään ei varmaan kannata sen enempää mainita.
Teollisuudessa tuo ruostumattoman kerroksen päällehitsaus on kohtuullisen yleisessä käytössä, tuppaavat vaan olemaan astetta paksumpia ne kerrokset. Jos kerros naarmuuntuu niin vikakohta on aika helppo havaita jos korroosiota alkaa tapahtua, ja hiekkapuhalluksen/hionnan jälkeen siihen on helppo liimata uutta ruostumatonta tilalle.
Toisaalta ovat lopulta vähän tyhmiä tuollaiset monen metallin yhdistelmät, eli jos oikein uneksimaan käydään, niin eiköhän se titaani olisi kaikista paras aine ajoneuvojen rakenteita silmälläpitäen. Siinäkin on kuulemma semmoinen oksidikalvo pinnassa, ja lujuuspaino-ominaisuudet sieltä paremmasta päästä. Sandvikin nanometalleja odotellessa...
Note! This message was posted anonymously!
|