Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.09.2017, 14:47
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Bensakoneella koska kilometrejä tulee suhteellisen vähän.
Vuosimallilla ei niin väliä, mutta tohon hintaan taitaa saada jo 2000-luvun peruskinnereitä.

Mielelläni siis kuuntelen kokemuksia tai suosituksia.
Toyota Corolla 1.6 koneella vuosimallia 1994-1997 tai "väyryskoppanen" Corolla sillä vanhemman tyyppisellä 1.6 koneella. Jos on tosi taikauskoinen niin JT-alkuisella sarjanumerolla. Mielellään sellainen, mikä on joskus ruostesuojattu ja mielellään sen näköinen, että säännöllisesti pesty. Tosi varma ja yksinkertainen peli ja helppo/halpa vaihtaa öljyt, koska tohon käy esim. 10W-30 delvac. VVTi koneet ei itsessään ole huonoja, mutta ne vaatii paremmat öljyt(= mun uskomuksen mukaan täyssynteettiset) ihan sen muuttuvan ajoituksen vuoksi. Myös 1.6:sta pienemmät koneet on Corolloissa hyviä, mutta isompi konehan on aina parempi Välitykset on todella lyhyet, joten pitkällä matkalla moottoritiellä hitusen epäkäytännöllinen, eikä voimaakaan oikeen riitä yli 100km/h vauhdissa.

Ainoo miinus ihan olematon mukavuusvarustelu. Eräs tyyppivika on bensan täyttöputken ruostuminen ja ruostuminen muutenkin. Viallista moottoria tuskin löydät leimavehkeestä? Tasauspyörästön noista saa rikki jos on oikeen kova rallimies, itse laatikkoa ei riko millään. Jakopäätäkään tuosta koneesta ei saa rikki, koska ei ole "interferenssimoottori".

Tonnilla voi myös saada V70 volvon, mikä mulla on 2,4l vaparikoneella vienyt alle puoli litraa enemmän polttoainetta sellaisessa 50% maantieajossa. Miinuksena huonolaatoiset katkaisijat, ABS vika, moottorin vikavalo ja ne magneti marellin kaasuläppäkotelot. Ja vitoskoneessa enemmän sytytystulppia yms. krääsää. Plussana ettei ruostu ja mukava kun mikä. Ite en tosin saanut tuota läheskään tonnilla kun tossa on toimiva ilmastointi. Jos olisi paljon kaupunkiajoa, en ottaisi kuitenkaan tommoista laivaa, välitykset on tosi pitkät ja mulla tulee jotain sytytys/bensansyöttö häikkää alle 1500 kierroksella esim. liikenneympyröissä jos/kun ei jaksa niitä varten tiputtaa kakkoselle.

Viimeksi muokannut Luoppis : 22.09.2017 15:01
Vastaa lainaten