Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei
No katoppakun jos mie tilaan palvelun, niin oletan että kyseisen palvelun tarjoaja toimii lakien mukaan. Koen oikeudekseni, ellen jopa velvollisuudekseni selvittää, että näin on, ennenkuin otan tarjouksen vastaan. Silloin kun asiat on kunnossa, niin minä tilaajana nautin oikeusturvaa ja vakuutuksen suojaa, enkä syyllisty mihinkään verokähmyyn.
Tilanteeni olisi turvattu, vaikka muuttoauto ajaisi ojaan tai kolarin, koko omaisuuteni ollessa kerralla sen kyydissä. Homman valmistuttua saisin kuitin maksusta ja voisin laittaa sen verotukseen. Jne.
|
Varmasti hyvä näkökulma, joskin on todettava, että aika harvoin jaksaa tai on mahdollisuutta jotain palvelua tai tuotetta ostaessa selvittää onko toiminta kaikilta osin hyvää. Esimerkiksi itse olen ostanut Gigantista iPad:in, enkä ole kunnolla ottanut selvää missä olosuhteissa tuote varsinaisesti tehdään - onko kaikki eettiset ja juridiset näkökulmat huomioitu.
Veikkaan, että monessa kuljetukseen liittyvässä ostaja valitsee suurelta osin hinnan ja jouhevan saatavuuden perusteella. Jos ostajat painottaisi muita ominaisuuksia, niin silloin syntyisi sellaisia palveluita. Yleensä kotitalouksien muutot on sellaisia, että ollaan aika pienin resurssein liikkeella ja silti väsyneitä ja stressaantuneita. Ei viitsitä pakata ajoissa, ei tilata oikeaa määrää muuttolaatikoita jne. Voisi olla hyvä kansalaistaito tietää miten muutto tehdään PRO-meiningillä...