Viestiketju: korotuksesta
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 04.03.2005, 22:31
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Vielä ennen kuin korotat "paloilla" niin mieti hetken verran sitä, että joka sentiltä jonka akseli palikalla nousee, lisääntyy akselin kiihdyttäessä ja jarruttaessa aiheuttama vääntömomentti jousen kiinnitykseen. Suomeksi sanottuna jouset ovat todella kovilla jos meinaat korottaa alustaa edes likimain lain sallimaa määrää, ja tuollainen asennus kysyisi korotuspalojen lisäksi jonkunlaista lisätukivartta estämään akselin kiertymistä, ja siitä johtuvaa lehtien todennäköistä katkeilua.

Jos kerran on pakko korottaa, korota vaikka laittamalla niitä paloja rungon ja jousen väliin, tosin nekin kannattaa miettiä tarkkaan, ylimääräistä vipuvartta niistäkin tulee, tosin sivusuuntaista, koska lehtijousilla varustetussa autossa ei useimmiten ole mitään muuta tukemassa akselin liikettä sivusuunnassa kuin ne lehtijouset, ja näiden välittämä sivuttaissuuntainen voima pitäisi sitten rungon kautta levittää pitkin autoa.

Vähän sama juttu kyynärän mittaisten riipukkeiden kanssa, joilla ohjaus- ja kardaaninkulmat menee ihan perseelleen, jousen riipukkeen pään järkevästä liikeradasta puhumattakaan.

Nämä ovat nyt vain tällaisia höpinöitä, mutta kuitenkin.

Vastaa lainaten