Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 16.07.2017, 13:06
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
No niin, enempi Paten kannalla olen ollut, mutta nyt kun tää lähti ihan omille urilleen niin katsotaan tämäkin tutkintohaara vaikka jo nyt epäilen tuon vetomassan riittävyyttä.

Trafi:" Jos auton valmistaja ei ole ilmoittanut perävaunun kytkentätietoja, eivätkä tiedot selviä rekisteritiedoista, kytkentämassat määräytyvät valmistajan ilmoituksen sijaan seuraavasti:
• jarruton O1-luokan perävaunu: puolet vetoauton omasta massasta, kuitenkin enintään 750 kg,
• jarrullinen O2-luokan perävaunu: vetoauton kokonaismassa, kuitenkin enintään 3500 kg. Jos vetoauto on M1G- tai N1G-luokan ajoneuvo eli maastohenkilö- tai pakettiauto, voi perävaunun massa olla 1,5 x vetoauton kokonaismassa, kuitenkin enintään 3500 kg."

Väliaikana olen lueskellut kaikenlaista yleissivistävää. Oppinut mm. että EGR-systeemi tukkeutuu ja pilaa koneen. Isuzun vanhemmissa koneissa (Trooper) ruiskusuuttimien tiivistys lohkoon on aivan onneton ja suuttimien ympärillä oleva holkki pitää irrottaa erikoistyökalulla tai maksaa ittensä kipeeksi. Sit tiedän, että D-Maxissa (ennen 2017) ei ole lukkoja, siinä on vaan jokin sähköllä toimiva kytkentä. Eli kyseessä on ristiriipunnassa 1-vetoinen auto ei hyvä. Tokihan tuonne murkulaan saa vaikka jonkun ARBin arbetoimaan, mutta kun ei haluaisi investoida liikaa. Nykyisessä oleva LSD on hyvä. Se kun on vielä marmorilla säädettykin!

Tulee vaan mieleen, että on autotehtailla täytynyt olla oikea hätä kun ovat keksineet EGR ja DPF-systeemit. Älyttömiä keksintöjä saastepäästöjen vähentämiseksi, mikä toki sinänsä on ihan hyvä, mutta helvetin kalliita systeemeitä käyttäjille, koska ne KAIKKI menee huonoksi ja tulee kalliiksi ennen 250 tkm. Voi että meitä on taas kusetettu. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään miksi pienet dieselit häviää markkinoilta: ne ei vaan pärjää kisassa sähkövehkeitä vastaan. Miksi tuoda markkinoille kallista ja monimutkaista tekniikkaa kun parempaan päästövähenemään pääsee halvemmalla?

Oispa edullinen ladattava bensahybridi Hilma olemassa. Sellaiseen menisin heti vaikka se vähän maksaisikin.

Edit: Dusterin vetomassa 1500 kg. Köykäiseksi jää...
Tä! Kait siinä kytkettävä etuveto on niinku kaikissa muissakin...ja ä
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten