Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Hae ihmeessä, ota automaatti ja kerro kokemuksia. Tuossa oli kai vielä se 2,5 litran kone. Tuo uusien D maxien 1,9 alkaa kuulostamaan jo vitsiltä, oli sitten kuinka nykuaikaa tahansa. ..
Ja tomaatilla siksi että sillä ei luulisi pitkän ykkösen eikä puuttuvan alaväännön haittaavan. Siis sen laiskansitkeän, räkänauhamaisen, mustan pölläyksen jättävän joka on makeimmillaan juuri silloin kun öljynpaine valo vilahtaa liian alhaisten kierrosten takia , vain hetkeä ennen kuin moottori on vaarassa pyörähtää takaperin käyntiin...
Ite oon myös katellu noita mutta se koukkupainon vajavaisuus on pitännää ostohousut koipussissa vintillä... 
|
Tauti eteni siihen pisteeseen, että kävin koeajamassa tuon ihan uusimman, siis sen 1.9 dieselillä olevan mallin, ja ainakaan minun mielestäni ei ollut mitenkään liian vaisu. Toki vertailukohtana on Hilma, jonka kiihtyvyys on ihan omaa luokkaansa kaikkine 79 hevosvoimineen
Maastoon en koeajokkia uskaltanut edes yrittää, ois jäänyt kuitenkin kiinni. Siinä on joku sähköinen 4H, 4L ja 2H -valitsin, jota kokeilin, mutta eipä sillä näyttänyt mitään vaikutusta olevan. Ainoastaan piipitys ja kojelaudassa vilkkuva valo kun 4L oli päällä. Myyjä puhui Torsenista, mutta ei ehkä ollut hänen vahvinta osaamisaluettaan, muuten oli kyllä ihan mukava mies
Tukeva ja iso rohjakehan tuo on, vetokoukkuun saisi laitella 3,5 tn kärryn hidastamaan enimpiä menohaluja.
Ja kallishan tuo on kuin fan ja edelleen vertailukohtana nykyinen käyttöarvoltaan lähes 10000, no 5000, kyl ainakin 2000€ laite.
Eihän tässä vaihdossa ois oikeesti mitään järkeä, koska nykyisellä voi ajella huoletta risukossa ja missä vaan mudassa eikä haittaa mitään, mutta tuollaista muovista kiiltopuunattua hienostelu-ja ökyilyautoa ei vaan voi viedä sinne minne Hilma menee ihan heittämällä. Raapiutuu hieno pelti ihan pilalle. Ja vaikka lavalla on se muovipohja, niin siltikin hirvittää heitellä lavalle motti koivurankaa ja ajaa sillä mettästä pois.
Jatkan kattelua silti ja kiinnostus tähän laitteeseen johtuu Wilmasta, joka siis on kaivuri, ja haluaa päästä piharemontin jälkeen metsään nostelemaan puita kouralla.Wilma on painava neiti ja tarttee siksi 2500 kg vetokyvyn ja siihen ei Hilma veny. Tämä on muuten uusien Hiluxien suuri puute: Aivan onneton koukkupaino.
Kokemukset edelleen tervetulleita