Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 02.03.2005, 13:12
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

No emmääkään tiijä, mut mää aatelin et sää tiijät ku oot inssinööri ja sillei...

Kait nuo "kytkeytyvät" nelivedot eli syncro&haldex, awd, 4grip ja muut melkein 4-vedot perustuu kitkan aiheutamaan pyörimisnopeuden muutokseen jossa vetoa välittyy muille akseleille sutivalta pyörältä... autovalmistajat on vaihteeks keksineet kitkalukolle uusia kaupallisia nimiä..... ja siirrelleet vetotapoja vuoroin eteen ja taakse... pääosinhan nuo ovat etuvetoisia autoja joissa voima välittyy taakse(pienellä viiveellä) jos etupyörät sutii tyhjää.
Perusideana vissiin ollut että auton eteneminen varmistuu vähän heikommissakin olosuhteissa, haldex noista vissiin näppärin ja nopeatoimisin lienee. Jokatapuksessa, uusi hieno nimike lätkäistään auton takapaksiin ja pari tonnia lisähintaa ja a'vot.
Ja nää on sitte omatoimisesti opiskeltu tuullasist ja tekniikan mualimast jotten ei sen syvällisempää tietoo oo

-- Wannabe OFF-roader --
Vastaa lainaten