Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 09.06.2017, 05:56
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 742
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Ja risukeulan kardaanin tuplanivelen maksimikulmat ovat paljon vähemmät kuin jäykkäakselisen. Johtuu siitä, ettei risukeulan perä liiku ylö/alas.

Itse hommasin aikoinaan, kauan sitten, jenkeissä käydessäni sieltä pitkäliukuisen kardaanin. Oli muuten hyvä, mutta liuku väljistyi melko pian, eikä voinut ajaa maantienopeuksia enää navat kiinni.
Nyt taitaa olla jäykkäakselisen Hiluxin etukardaani. Aikoinaan mallailin pituutta myös hiukan siirtelemällä akselin paikkaa jousipakan keskireikään nähden. Paljoa ei voi siirtää, mutta joskus muutama sentti voi olla riittävä.
Tuo kardaanihan on joku erikoinen. Ei ole tuplaniveltä ja yhdessä kohtaa on hitsisauma, aivan kuin olisi jo jatkettu, mutta tuollainen siellä oli minulle tullessa ja tähän asti siellä hienosti pyörinyt. Yksi tuplanivel pitäisi olla hyllyssä, mutta mutuilisin että siinä liuku on yhtä lyhyt.

Lainaus:
Ja mikäs hiluxi sulla on?
LN65


Lainaus:
Voisin ihan ulkomuistista vetää että LJ70/Hilux LN46/65 liun pituus on +15cm luokkaa.(ei tuplanivel malli)
Osaisiko joku varmistaa tämän. Tuollaisen kardaanin kun jostain löytäisi niin varmaan ratkeisi tämä ongelma.
Vastaa lainaten