Itsellä on reittejen ja aikataulujen suunnittelua helpottanut iPad, joka ei ole ajaessa somen käyttöä varten, vaan karttana ja navigaattorina. Joskus taksihommissa ei ollut tällaista ja epävarmuus navigaattorin kanssa lisäsi stressiä.
Nyt jos haluan mennä johonkin, katson etukäteen iPad:istä minne olen menossa, ehkä mihinkä pysäköin. Joskus vanhanaikaiseen navigaattoriin kirjoitti osoitteen ja oli vähän kuin herran haltuun onko reitti järkevä ja paikka oikea.
Ajaminen voi olla hupiakin, mutta jos kyse on jostain kuljetustehtävästä, joka sisältää muutakin, työn sujuvuuden kannalta moni muu asia merkitsee enemmän ja voi olla tärkeämpää homman kannattavuuden kannalta. Esimerkiksi taksista mieleen jäi, ettei kaahailusta ole hyötyä, vaan esimerkiksi luotettavasta maineesta ja hyvästä palvelusta asiakkaiden keskuudessa. Siihen kuuluu aikataulujen pitäminen ja hyvin suunnitellut aikataulut vähentää stressiä.
Liikennettä voi parantaa poistamalla mopoautot ainakin teiltä, jossa on 80 tai enemmän nopeusrajoitukset ja tekemällä järjestelmä, jossa auto tunnistaa nopeusrajoitukset ja osaa mennä oikeaa nopeutta. Ratkaista pitäisi myös mitä tehdä jos ihmiset ei keskity ajamiseen, vaan räpläilee jotain älylaitteita.
|