Kyllä Suzukia on tehty 1.9 dieselillä, joten se käy vertailuna katsastukseen. Vertailu dokumentti löytyy jostain netin syövereistä jos vain jaksaa kahlata. Mersun om601 kone menee tilavuuden ja tehojen puolesta haarukkaan.
Ongelmaksi saattaa muodostua paino, joka on varustesta riippuen 155 -168kg. Joskin katsastuksessa eivät vaadi moottorin painoa jos sitä ei ole saatavina. Mutta muutos katsastuksessa akseli punnituksessa voi tulla ongelmia liiallisen etuakselipainon takia. Joten jos rakentelet alustaa niin kannattaa tehä mahdollisimman kevyt rakenteinen, vahvistaa sitten katsastuksen jälkeen. Samoin palkkihelmoja ei kannata tehdä liian aikaisin. Painon siirto taakse auttaa asiaa. Akku taka konttiin, takapuskuri kunnon palkista, etupuskuri kevyestä putkesta ym ym.
Ite rakentelin VW 1.9td koneella ja Volvon automaatilla pitkän Suzuki 413. Joten siinä sai melkein taikoja käyttää että sai etuakseli painot pysymään kurissa. Mutta mahdotonta se ei missään tapauksessa ole. Kannattaa vertailu dokumentin kanssa käydä katsastuskonttorilla ja keskustella sellaisen kaverin kanssa joka suhtautuu myönteisesti auton rakenteluun, ja rakentelun aikana olla yhteydessä samaan kaveriin mahdollisissa laki ongelmissa. Ja vaikka ei olisi isompia ongelmia niin käydä jutustelemassa missä projekti menee. Kun kaveri tulee tutuksi niin on sitten helpompi toimia tutun kanssa muutoskatsastuksessa.
|