Näytä yksittäinen viesti
Vanha 02.06.2017, 18:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Oman yrityksen perustamisen myötä rupesin ajamaan rajoitusten mukaan ja tuntuu että kaikki muuta ajavat ylinopeutta ja tuntuu että teen jotain väärin kun rajoituksia noudatan? Ajetaan ihan persiissä kiinni ja sitten ohitetaaan vihaisesti?
Kyllä mä katon nopeusrajoituksen liikennemerkistä ja tähän asti se on tarkoittanut maximia sallittua nopeutta. Omat autot ei ole olleet kovin hyviä kilpa-autoja, joten mielekkäältä ei tunnu merkittävät ylinopeudet.

Jos ajan alinopeutta, järjestän tarvittaessa ohitusmahdollisuuden. Erityisesti hälytysajoneuvoille annan tietä.

On sitä nuorempana tullut kaahailua kokeiltua, mutta nykyisin olen siinä käsityksessä, että harva ohittelija on hoitamassa jotain kiireellisiä ja isoja keissejä, joiden hoitamiseen ohittelusta on apua. Jos joku hoitaa hälytysajoneuvojen lisäksi yhteiskunnallisesti tärkeitä tehtäviä, tuskin niitä autolla kaahailemalla hoidetaan.

Eli jos Suomessa joku kaahaa Audilla tai Bemarillaan ja itse ei anna kaahailijalle tilaa tai ole mukana kilpa-ajossa, tuskin siitä minkään maan rauhanneuvottelut kariutuu tai tärkeä keksintö jää syntymättä.

Mikäli ylinopeushurjastelija on joku rekkakuski, taksikuski tai bussikuski, ehkä moista tapaa ei ole tarpeen tukea.

Mielestäni tulevaisuudessa voidaan kehittää järjestelmä, joka tunnistaa oikeasti kiireelliset ajotehtävät ja jouduttaa ambulanssien, paloautojen, poliisin kulkemista.
Vastaa lainaten